Publicera dokument med Windows 2008 Server

Med en nyinstallerad MOSS Enterprise på Windows 2008 Server skulle jag skapa ett antal testdokument. Jag gick till mitt dokumentbibliotek, klickade på New, fyllde på med info och skulle spara. Istället för att få upp mitt dokumentbibliotek som föreslagen destination syntes enbart den egna datorn med My Document föreslagen sökväg. Försökte skriva in sökvägen manuellt men möttes bara av följande prompt:



Vadan detta?!

Efter att ha dunkat huvudet i väggen alldeles för länge hittade jag lösningen här: http://tinyurl.com/qptl8v

Huvudet på spiken! Det visade sig att featuren Desktop Experience är inte aktiveras per default när Windows 2008 Server installeras. Allt du behöver veta/göra finns i länken ovan.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0